Playlista 27.02.2015 - 10 melodii przywołujących wiosnę

Byłam kilka dni temu na krótkim spacerze, świeciło słońce i choć jest dopiero luty, to mokra ziemia wyraźnie pachniała wiosną, czułam jak przyroda powoli budzi się do życia i nie chce już powrotu zimy. Właśnie wtedy pojawił się w mojej głowie nowy pomysł na playlistę - 10 melodii przywołujących wiosnę! Oczywiście wybór jak zwykle jest bardzo subiektywny, domyślam się, że wielu z Was może zupełnie tych utworów nie kojarzyć z wiosną, jednak mi one podsuwają dobre wspomnienia, światło, radość i ciepło. Zapraszam do słuchania :)

1. Sara Tavares - Balance
Sara zawsze rozjaśnia nawet najbardziej ponury dzień. Może powinnam wybrać jakąś mniej znaną piosenkę, ale ta jest zdecydowanie najweselsza i kojarzy mi się z wiosennym słońcem!

2. Beto Betuk i Fernando Girao - Lisboa, Rio e Havana
Czy jest ktoś, kto nie uśmiechnie się słuchając tego kawałka? Zastrzyk pozytywnej energii.

3. Lura - Ponciana
Pierwszy raz Lurę usłyszałam kilka lat temu właśnie późną wiosną, jej "Ponciana" cały czas chodziła mi po głowie, a do płyty "M'bem di fora" (z której pochodzi ta piosenka) też zazwyczaj wracam w słoneczne i ciepłe dni.

4. Matt Bianco - Ordinary day
Jak ja dawno nie słuchałam Matt Bianco - to już 11 lat od ich ostatniej płyty z Basią Trzetrzelewską! Mam duży sentyment do tej piosenki i całej płyty, dobre wiosenne wspomnienia.

5. Mikromusic - Słonecznik
Tylu artystów pisało już piosenki o nadchodzącej wiośnie, ale nie wiem, czy ktoś zrobił to równie uroczo, jak Natalia Grosiak. "Krótsza noc, dłuższy dzień..." - zazieleńcie się!

6. Edyta Bartosiewicz - Żart w ZOO
Mała zmiana klimatu. "Sen" Edyty Bartosiewicz jest płytą, której bardzo często słucham o tej porze roku, a ta żartobliwa opowieść o wycieczce do ZOO i jeden z piękniejszych piosenkowych morałów, zawsze wywołują uśmiech na mojej twarzy.

7. Feist - Mushaboom
Edytowe brzmienie zaprowadziło mnie prosto do Feist. Co roku pierwsze ciepłe wieczory sprawiają, że w moim odtwarzaczu natychmiast pojawia się płyta "Let it die", właściwie nie wiem dlaczego, pewnie nie ma w niej nic szczególnie wiosennego, ale wiedziałam, że Feist nie może tu zabraknąć.

8. Kapela ze wsi Warszawa - Bory
Kolejna zmiana klimatu. "Infinity" to płyta, która jakoś szczególnie dobrze brzmi mi w słoneczne dni - folk ze sporą domieszką elektroniki, tyle przecież można zrobić z muzyką ludową!

9. Dead Can Dance - Fortune presents gifts not according to the book
Uspokojenie i powrót do dzieciństwa. "Aion" - to była moja ukochana płyta, jak miałam jakieś 8 czy 9 lat, a kiedy wróciłam do niej po latach, dotarło do mnie, że te melodie cały czas siedziały w mojej głowie, pamiętałam prawie każdy dźwięk. Lubię tę piosenkę, jej pulsowanie, przestrzeń.

10. Marek Grechuta - Wiosna, ach to ty
Niech tę playlistę zamknie jedna z najbardziej znanych piosenek wiosennych. Chociaż tak naprawdę jest to niemal przegląd pór roku... może kobiecych pór roku, może miłosnych? ;)



Wiosno - przychodź! Miłego słuchania, może odkryjecie tutaj coś co dodacie do swoich ulubionych piosenek wiosennych!


Pozostałe playlisty wraz z opisem:
Moje fado
Najpiękniejsze polskie piosenki
Moje brzmienie Luzofonii

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Fado - o co w tym chodzi?

Muzyczna wyspa Yumi Ito [Yumi Ito "Ysla"]

Historia jednej płyty odc. 1 - Sade "Promise"